استفاده از کارتهای بانکی و شیوههای پرداخت الکترونیک امروزه در کشور ما کاملا مرسوم شده است و این روش تقریبا جای اسکناس را در خریدهای ریز و درشت گرفته است. از شیوههای خرید الکترونیکی میتوان به خرید از پایانههای فروشگاه (دستگاه کارت خوان POS) و خریدهای اینترنتی اشاره نمود. خرید الکترونیک علیرغم این که بسیار سریع و بودن مشکل است اما به علت اشکلات فنی و قطعی موقت ممکن است ما را کمی به دردسر بیاندازد. یکی از مشکلاتی که همهی ما تجربهی آن را داشتیم مشکل تراکنش ناموفق است. در هنگام ایجاد تراکنش ناموفق امکان دارد که پول از حساب ما کسر شود ولی همان طور که از اسمش پیداست تراکنش ناموفق است و برای خرید بایستی دوباره تراکنش انجام دهیم.
هنگامی که به واسطهی تراکنش ناموفق پول از حساب ما کسر میشود، طی یک ربع تا دو ساعت این پول به حساب ما برگشت داده میشود. اگر بدشانسی بیاوریم و برای کارت کشیدن و خرید اینترنتی ناموفق، از حساب ما پول کسر شود و به حسابمان برنگردد برای پس گرفتن پول از چه راهی پیگیری کنیم؟
۱- مراجعه به بانکی که پول از حساب آن کسر شده است
بهترین روش برای پیگیری مشکل عدم برگشت پول به حساب در تراکنش ناموفق، مراجعه به بانکی است که پول از حساب آن کسر شده است.
۲- استفاده از سیستم پاسخگویی بانک مورد نظر
تمامی بانکهای کشور دارای یک سیستم پاسخگویی تلفنی هستند که با شمارهگیری تلفن آنها میتوانید به پاسخگو متصل شده و وضعیت را پیگیری کنید.
- شماره پاسخگویی بانک ملی: ۶۴۱۴۰-۰۲۱
- شماره پاسخگویی بانک ملت: ۸۲۴۸۸-۰۲۱
- سایر شمارهی بانکها را با جستجو در اینترنت را بیابید.
۳- استفاده از سایت اینترنتی سيستم امداد شتاب
در صورت وجود مشکل در تراکنش بانکی خود میتوانید به سایت امداد شتاب مراجعه کرده و نسبت به فرم پیگیری اقدام کنید